تجهیزات تولیدی مجموعه مهتاب گستر تجهیزات تولیدی مجموعه مهتاب گستر .

تجهیزات تولیدی مجموعه مهتاب گستر

فرآیند بهره برداری و ساختار فیلتر های شنی استخر

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر به عنوان قلب استخر مورد علاقه پیمانکاران و واحد های ساخت استخر می باشد. فیلتر شنی استخر همچنین به عنوان یک وسیله ضروری در استخر های شنا و جکوزی ها برای فیلتر کردن آب و تمیز نگه داشتن مخزن آب استفاده و بهره برداری می شود.

در مقاله امروز، می خواهیم روند عملکرد و ساختار فیلتر شنی استخر را با هم بررسی نماییم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فیلتر شنی استخر چیست؟

امروزه فیلتر شنی استخر یکی از تجهیزات فوق العاده مهم و ضروری برای پروژه های استخری می باشد. فیلتر شنی های استخر به آب اجازه می دهند تا از طریق مخزن شن و ماسه به گردش در آید و آلودگی ها و کثیفی ها را به دام بیندازد و از بازگشت آن ها به استخر جلوگیری شود. این امر منجر به آب تمیز تر و شفاف تر شدن آب استخر می شود.

طبق اسناد اخیر در مورد فیلتر شنی استخر، این فیلتر می تواند ذرات بسیار ریز از 20 تا 100 میکرون را حذف نماید.

ساختار فیلتر شنی استخر و فرآیند بهره برداری

·        ساختار فیلتر استخر

فیلتر شنی استخر از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است، که عبارت است از:

بدنه فیلتر: بدنه فیلتر شنی استخر از مواد کامپوزیت ترکیب شده با الیاف شیشه برای ایجاد یک پوشش عالی، مقاوم در برابر فشار بالا برای کمک به محافظت از محصول در برابر عوامل تأثیر گذار همانند آب و هوا، محیط و ... ساخته شده است. این فرایند ساخت، فیلتر شنی استخر را بسیار با دوام می کند و می تواند برای مدت طولانی از آن استفاده و بهره برداری شود.

شیر فیلتر شنی استخر: فیلتر شنی معمولی از یک شیر 6 کاره برای کار آسان دستگاه استفاده می کند.

فیلتر ها: فیلتر شنی استخر دارای عملکرد فیلتر های گردش روزانه است. (آب از طریق بستر شنی فیلتر، از بالا به پایین می رود).

حالت شستشوی معکوس: این حالت برای تمیز کردن شن و ماسه فیلتر شنی استخر با معکوس کردن جریان در لایه های شنی از پایین به بالا می باشد.

حالت شستشو: این یک حالت تخصصی برای تمیز کردن فیلتر با معکوس کردن جریان از طریق بستر شنی از بالا به پایین است (این حالت معمولاً پس از جاروبرقی و شستشوی معکوس استفاده می شود).

چرخش مجدد (حالت همزن): از این حالت برای به گردش درآوردن آب استخر یا هوادهی مواد شیمیایی استفاده می شود.

توجه: برای این که فیلتر شنی استخر بهترین عملکرد را داشته باشد، انتخاب بستر فیلتر مناسب بسیار مهم می باشد.

بهبود عملکرد فیلتر شنی استخر

از مهم ترین تجهیزات استخر می توان به فیلتر شنی استخر اشاره کرد. فیلتر شنی استخر به عنوان منبع اصلی فیلتراسیون استخر شما به حساب می آید. در نتیجه بهبود عملکرد فیلتر شنی استخر بسیار اهمیت دارد و باید مود توجه قرار گیرد.

شن و ماسه فیلتر استخر چیست؟

فیلتر شنی استخر شما، باکتری های مرده، جلبک ها، آلودگی های آب و تمامی اجسام ریزی که با چشم دیده نمی شوند را به دام می اندازد تا باعث کدورت آب و یا بیماری شناگران نشوند. شن و ماسه موجود در فیلتر که به آن رسانه فیلتر گفته می شود، این آلودگی ها را به دام می اندازد. استفاده از شن و ماسه جهت فیلتراسیون آب بسیار عالی است و عملکرد فوق العاده ای دارد. به همین دلیل در سایر سیستم های فیلتراسیون آب همانند تصفیه فاضلاب، سیستم های سپتیک و حتی برای آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای شن و ماسه خوب

شن و ماسه خوب دارای مزایای بسیاری هستند. از جمله:

·        دریافت آب شفاف

·        عملکرد خوبی دارند.

·        به ندرت مسدود می شود.

·        تعویض شن و ماسه هر چند سال یک بار

انواع فیلتر شن و ماسه استخر

·        شن و ماسه سیلیکا (سیلیس)

شن و ماسه ای که در فیلتر شنی استخر معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، ماسه سیلیس شماره 20 می باشد. این ماده از کوارتز زمینی به وجود می آید که دانه های سیلیس تیز و با لبه های دندانه دار را ایجاد می کند و برای به دام انداختن ذرات از آب مورد استفاده قرار می گیرد.

این نکته را در نظر داشته باشید که شن و ماسه سیلیس استخراج می شود، تولید نمی شود.

·        شن و ماسه شیشه ای

گزینه دیگری که به عنوان شن و ماسه در فیلتر شنی استخر مورد استفاده قرار می گیرد، شن و ماسه شیشه ای می باشد که یک گزینه مناسب برای جایگزینی سیلیس می باشد. این ماده از شیشه 100 درصد بازیافتی ساخته شده و سطح آن صاف است، اما با این وجود ذراتی به اندازه دو میکرون (یعنی یک میلیونیمم متر) را به دام می اندازد. شن و ماسه شیشه ای دارای بار منفی می باشد، بنابراین در گرفتن ذرات آهن و منگنز برتری دارد. این امر به ویژه اگر استخر شما از منبع آب سخت پر شود، بسیار مفید می باشد.

·        شن و ماسه زئولیت

زئولیت می تواند جایگزین سیلیس که از مواد معدنی سنگ های آتش فشانی به نام زئولیت ایجاد شده است و 100 برابر سطح شن و ماسه فیلتر استاندارد است، شود. زئولیت با استفاده از فرایندی به نام غربالگری مولکولی، کلرامین ها، محصولات جانبی کلر که باعث سوزش چشم شناگران می شود، را به دام می اندازد. اگر متوجه شدید که باید استخر خود را مرتبا شوک بزنید، شن و ماسه زئولیت می تواند بدون نیاز به استفاده از بسیاری از مواد افزودنی شیمیایی استخر، تحت کنترل کلرامین ها قرار گیرد.

دلایل تعویض شن و ماسه فیلتر استخر

هر سه نوع شن و ماسه دارای سطحی ناهموار هستند که هنگام عبور از آب، آلودگی ها را به دام می اندازد. با گذشت زمان، آب شتابان سطح خاردار شن را از بین می برد و و آن را صاف و گرد می کند. آب برای چندین ساعت در روز از فیلتر عبور می کند. این صاف کاری نتیجه فرایندی به نام هوازدگی می باشد. وقتی شن و ماسه فیلتر استخر صاف می شود، هیچ لبه دندانه ای برای گرفتن و نگه داشتن آلاینده ها ندارد. استخر شما ممکن است آلوده و کدر به نظر برسد یا به درمان شوک مکرر نیاز داشته باشد، چرا که رسانه فیلتر به پایان عمر خود نزدیک می شود.

مراحل تعویض شن و ماسه فیلتر استخر

1.     پمپ را خاموش کرده و فیلتر را تخلیه کنید.

2.     شیر چند حالته را جدا کنید.

3.     روکش لوله را بپوشانید.

4.     شن و ماسه قدیمی را خارج کنید.

5.     مخزن و مواد جانبی را بشویید.

6.     مخزن را با آب پر کنید.

7.     افزودن شن و ماسه جدید

8.     مخزن را پر کرده و اتصالات را دوباره جمع کنید.

9.     شست و شوی فیلتر استخر

10.فیلتر را اجرا کنید.

مزایای فیلتر شنی استخر

·        عمر طولانی و با دوام در طول زمان

·        هزینه کم تعمیر و تعویض تجهیزات و قطعات

·        نصب ترکیبی با سایر تجهیزات و لوازم های جانبی

·        استفاده موثر برای استخر های شنا با طراحی خاص

·        در مصرف برق و مواد شیمیایی صرفه جویی می شود.

·        قابل استفاده برای تمامی استخر ها به خصوص آن هایی که حجم بالایی دارند.

بک واش فیلتر شنی استخر

تمیزی و نظافت فیلتر شنی استخر، باعث عملکرد بهتر و درست‌ تر آن می شود. همچنین سبب می شود تا فیلتر شنی استخر شما طول عمر بیشتری داشته باشید. شست و شوی معکوس یا همان بک واش در فیلتر های شنی و دیاتومه برای تمیزی فیلتر در نظر گرفته می شود. اما در فیلتر های کارتریجی نیازی به بک واش نمی باشد و به صورت دستی و با یک شلنگ باغ قابل شست و شو می باشد.

راهنمای انتخاب و خرید فیلتر شنی استخر

انتخاب نوع فیلتر شنی استخر نیاز به بررسی و محاسبه دقیقی دارد تا ظرفیت مورد نیاز آن متناسب با پروژه تعیین شود. پس یادتان باشد قبل از خرید این دستگاه حتما با یک کارشناس سیستم های تصفیه آب استخر مشورت کنید.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر با سال‌ ها تجربه در زمینه مشاوره خرید فیلتر شنی استخر و نصب و راه اندازی بهترین سیستم های تبادل حرارتی، آماده ارائه انواع دستگاه های فیلتر شنی استخر به مشتریان عزیز می باشد.

مشاوره و سفارش فیلتر شنی استخر

برای مشاوره و خرید فیلتر شنی استخر می توانید با تیم متخصص مهتاب گستر در ارتباط باشید .

شما می توانید از طراحی تا اجرا محصول مورد نظر و پشتیبانی آن برای پروژه های بزرگ را به ما بسپارید .

وب سایت شرکت مهتاب گستر: https://cooling-tower.ir/

تلفن: 66706377 و 66709528

همراه:  09127883721

سپاس از سایت خوب یو آپلود


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۵:۰۳ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده