تجهیزات تولیدی مجموعه مهتاب گستر تجهیزات تولیدی مجموعه مهتاب گستر .

تجهیزات تولیدی مجموعه مهتاب گستر

با سیستم وی آر اف بیشتر آشنا شوید!

سیستم تهویه مطبوع وی آر اف چیست؟

وی آر اف یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین سیستم های تهویه مطبوع می باشد. از این واحد ها در دفاتر، رستوران ها، مغازه ها، خانه ها و ... استفاده و بهره برداری می شود.

VRF مخفف عبارت Variable refrigerant flow و معنای «جریان مبرد متغیر» می باشد. سیستم تهویه مطبوع VRF از یک یونیت خارجی و چند یوینت داخلی تشکیل شده است.

نکته اصلی که یک سیستم وی آر اف را با سایر سیستم های تهویه مطبوع متفاوت می سازد این است که می توانید با استفاده از این واحد هر یونیت داخلی را به طور مستقل تنظیم و کنترل نمایید. این گونه کنترل دما، کنترل منطقه ای نامیده می شود. به عنوان مثال، می ‌توانید واحد های داخلی مختلفی را در دما های مختلف تنظیم کنید، یا یکی واحد ها را در حالی که بقیه یونیت ها خاموش هستند، روشن کنید.

سیستم‌ های وی آر اف می ‌توانند میزان جریان مبرد به هر یونیت داخلی را به صورت جداگانه تغییر دهند. در واقع این جریان متغیر مبرد است که امکان استفاده از چندین نوع مختلف یونیت داخلی را در یک سیستم و کنترل تنظیمات دمایی آن ها را به طور جداگانه ممکن می ‌سازد.

سیستم ‌های وی آر اف اغلب به ‌عنوان سیستم‌ های چند تایی نیز شناخته می ‌شوند. این نام گذاری به این دلیل است که آن ها دارای چندین یونیت داخلی هستند که به یک یونیت خارجی متصل می شوند.

نحوه عملکرد سیستم وی آر اف

سیستم وی آر اف توسط گاز مبرد عمل خنک سازی و گرم کنندگی محیط را انجام می دهد از قابلیت این سسیتم می ‌توان به واحد بودن یونیت خارجی و تعداد زیادی داشتن یونیت داخلی اشاره کرد.

علاوه بر استقلال دمایی هر‌ محیط می توان در بعضی از مدل ها هم زمان از حالت سرمایش و گرمایش سیستم استفاده کرد. این سیستم ها با استفاده از سیکل تبرید تولید سرما و گرما می کند که برای گرمایش از روش هیت پمپ استفاده می کند.

سیستم وی آر اف دارای تناژ مختلف تبرید می باشد که با توجه به شرایط محیط، ظرفیت سیستم تعیین می شود. به دلیل طول زیاد لوله مسی، این سیستم هزینه اولیه زیادی دارد.

تهویه مطبوع VRF و VRV چه تفاوتی با هم دارند؟

به طور کلی، بین سیستم های تهویه مطبوع VRF و VRV تفاوت زیادی وجود ندارد.

در حال حاضر VRF رایج ترین اصطلاحی است که برای توصیف سیستم های VRF و VRV استفاده می شود.

چند نوع سیستم تهویه مطبوع وی آر اف وجود دارد؟

سه نوع اصلی از سیستم وی آر اف وجود دارد که معمولا از آن استفاده می شود، آن ها شامل:

·        سیستم های گرمایشی و سرمایشی

·        سیستم های بازیابی حرارت

·        سیستم های سرمایشی

سیستم ‌های گرمایشی و سرمایشی از بین این 3 مورد محبوب‌ ترین نوع این تجهیزات محسوب می شوند. آن ها می ‌توانند هوای محیط را هم گرم و هم خنک کنند.

سیستم های بازیابی حرارت کمتر ین کاربرد را دارند. آن ها هم محیط را گرم و خنک می‌ کنند، اما می‌ توان از یک یوینت برای گرمایش استفاده کرد و از یونیت دیگری برای خنک کردن محیط استفاده کرد.

سیستم های سرمایشی نیز چندان محبوب نیستند. این واحد ها می توانند هوای محیط را در هوای گرم خنک کنند، اما نمی توانند گرمایش را در شرایط آب و هوایی سرد تامین کنند.

آیا می خواهید بدانید کدام سیستم وی آر اف برای ملک شما مناسب تر است؟ با مجموعه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر تماس بگیرید. ما کارآمدترین سیستم را متناسب با شرایط و بودجه شما توصیه خواهیم کرد.

دلیل برتر در مورد انتخاب سیستم وی آر اف چند یونیتی

سیستم ‌های تهویه مطبوع مختلف با ویژگی ‌های متفاوتی سازگار هستند، اما سیستم‌ های چند یونیتی وی آر اف از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که نصب آن ها می تواند یک انتخاب ایده آل برای ساختمان شما باشد.

انعطاف پذیری :

سیستم های تهویه مطبوع وی وی آر اف که مولتی اسپلیت ها نیز معروف هستند، می توانند طیف وسیعی از نیاز های شما را برآورده سازند و به این دلیل شما می توانید تصمیم بگیرید که چه تعداد یونیت داخلی در سیستم خود می خواهید استفاده کنید.

آسایش و راحتی :

به ندرت پیش می آید که بخواهید هر اتاق در ساختمان شما دمای یکسانی داشته باشد. سیستم ‌های وی آر اف به شما این امکان را می ‌دهند که مکان های مورد نظر خود را متناسب با نیازتان، گرم یا خنک کنید. به عنوان مثال، یک اتاق جلسه کوچک یا یک سالن بدنسازی در ساختمان خود را خنک نگه دارید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که مکان های عمومی یا اجتماعی دیگر گرم و دلپذیر هستند.

قابلیت فشرده سازی سیستم :

سیستم های مولتی اسپلیت VRF جزء سیستم های تهویه مطبوع مرکزی محسوب می شوند، چرا که به کانال کشی نیازی ندارند. فشردگی نسبی این سیستم ها باعث افزایش انواع یونیت های داخلی در محیط های مختلف ساختمان هایی می شود که می توانید تهویه مطبوع را در آن ها فراهم کنید.

کانال کشی برای سیستم های تهویه مطبوع می تواند واقعاً گران قیمت باشد و هزینه های اجرایی بالایی را برای کارفرمایان متحمل شود. بنابراین، اگر ملکی دارید که می ‌خواهید سیستم تهویه مطبوع مناسب و مقرون به صرفه ای در ساختمان خود نصب کنید، نصب یک سیستم وی آر اف تقریباً به طور قطع ارزان‌ تر از سیستم هایی خواهد بود که به کانال کشی نیاز دارند.

کارکرد بدون صدا :

کارکرد سیستم وی آر اف کاملا بی صدا و آرام است. از این جهت برای کسانی که به آسایش و آرامش بیشتری در محیط مورد نظر خود احتیاج دارند، بسیار ایده آل است.

دارای تنوع بالا در انتخاب نوع یونیت ها :

تنوع یونیت های داخلی و امکان انتخاب انواع مختلف نظیر یونیت سقفی توکار، یونیت کاستی یک طرفه و چهار طرفه، یونیت دیواری، یونیت کانالی، یونیت دکوراتیو و یونیت هیت ریکاوری به همراه انواع فیلتر ها، هیتر الکتریکی، کویل آب گرم و متعلقات مورد نیاز مشتریان، از توانمندی های دیگر این سیستم می باشد.

راندمان و کارآیی بالا :

سیستم تهویه مطبوع VRF سیستمی است که واقعاً می تواند به شما کمک کند تا ساختمان خود را تا حد ممکن گرم و خنک کنید و از مصرف انرژی اطمینان حاصل نمایید، چرا که این سیستم ها جزء کم مصرف ترین دستگاه های تهویه مطبوع هستند.

کنترل منطقه ای واحد های وی آر اف از هدر رفتن بی مورد انرژی در مناطق گرمایشی یا خنک کننده جلوگیری می کند. به علاوه، با قرار دادن واحد ها مستقیماً در محیط ‌هایی که می ‌خواهید سرمایش و گرمایش را تامین کنید، از هدر رفتن انرژی هنگام دمیدن هوا در کانال ‌ها جلوگیری می ‌کنید.

مکان های مورد استفاده از دستگاه وی آر اف

وی آر اف ها یکی از سیستم‌ های جدیدی هستند که برای سرمایش و گرمایش محیط در ساختمان‌ های تجاری، اداری، هتل ‌ها، بانک‌ ها، پاساژ ها، بیمارستان‌ ها و ... استفاده و بهره برداری می‌ شوند.

سیستم تهویه مطبوع ایده آل خود را بشناسید!

با توجه به گفته های فوق می توان نتیجه گرفت، استفاده از سیستم تهویه مطبوع وی آر اف برای گرم کردن و خنک کردن محیط مورد نظر شما مزایای بسیار زیادی دارند. اما روش های دیگری نیز برای تهویه مطبوع محیط مورد نظر شما وجود دارد. اگر می ‌خواهید درباره انواع دیگر سیستم ‌ها تهویه مطبوع اطلاعات بیشتری کسب نمایید، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 https://www.khabarerooz.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA-73/19937-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9-%D9%88%DB%8C-%D8%A2%D8%B1-%D8%A7%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D8%AE%D9%86%DA%A9-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

همچنین برای‌ محاسبه ظرفیت بار انواع سیستم ها می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید.

تلفن: 66706377 و 66709528

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۲:۰۳ توسط:شرکت مهتاب گستر موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده